Îmi aduc aminte că imediat după ce am rămas însărcinată mi-am comandat vreo 2 cărți despre sarcină și creșterea copilului și m-am pus pe citit de parcă mâine dădeam examen la medicină. Am citit tot ce am prins la mână: dezvoltarea fătului, alimentația mamei, posibile probleme (internetul e plin și parcă e un făcut că numai de știri groaznice dai mereu), nașterea, creșterea copilului, psihologia mamei și a bebelului, câte și mai câte. Câte mi-au rămas în cap? 15%!

  1. Poți citi o bibliotecă întreagă, însă nu te aștepta să o pui în practică după naștere. Fiecare copil e diferit, nu tot ce citești i se va aplica, așa că îți recomand să mergi pe instinct – nu te va înșela niciodată.
  2. Cel mai util lucru, atât pentru liniștea ta sufletească, cât și pentru latura din tine care vrea să știe tot, este să te înscrii într-un grup în care mămicile își împărtășesc experiența. Sunt foarte multe, eu îți recomand însă LaPrimulBebe. Pe lângă faptul că a câștigat programul global Facebook al celor mai buni 100 de lideri de comunități (iar asta spune multe), este singurul loc în care mamele pun mână de la mână pentru cauze nobile (ultima campanie #Diagnostic85 a strâns fonduri pentru refacerea laboratoarelor de analize ale Spitalului de Oncologie Timișoara). Este un spațiu în care peste 20.000 de mame empatizează, se ajută cu informații și construiesc o Românie mai bună pentru ele și copiii lor.
  3. La fel de importante sunt și cursurile de puericultură. Dacă ești la primul copil și vrei să știi cu ce tip de pâine se mănâncă treaba asta, îți recomand acest curs (iar dacă îl iei și pe domn cu tine veți fi deja 2 părinți informați). De asemenea, dacă te gândești să alăptezi, poți urma și acest curs pentru a avea informațiile necesare. Eu m-am bucurat de experiența ambelor cursuri la Centrul ProMAMA 
  4. De când am rămas însărcinată mi-am propus să iau cât de puține kilograme pot fără să ne privez pe mine sau pe bebe de nutrienți și vitamine, atât de necesare creșterii lui. Mi-a venit în ajutor cartea lui Carmen Brumă – Jurnal de Gravidă – în care am găsit un plan detaliat al meselor pe tot parcursul sarcinii. Astfel, am luat doar 15 kilograme, dintre care 8 am lăsat în maternitate.
  5. Ia-ți cât mai repede o pernă pentru gravide, o să-ți mulțumești! Este absolut minunată atât pentru tine pe toată perioada sarcinii, cât și pentru bebe când îl vei alăpta. Ajută enorm.
  6. Aplicațiile pe telefon te ajută să te conectezi și mai mult cu piticul din burtică și te țin la curent cu fiecare pas al dezvoltării lui. Eu m-am înțeles foarte bine cu Sprout, fiind și o aplicație dezvoltată de medici. Give it a try! Se poate downloada atât pe iphone, cât și pe android.
  7. Tot pentru grija față de corpul meu, am apelat la workout-urile propuse de Anna Saccone. Sunt pentru fiecare trimestru în parte, iar pe mine m-au ajutat destul de mult alături de exercițiile de yoga recomandate în sarcină.

Dacă și voi aveți o listă cu diverse lucruri care v-au fost de folos pe timpul sarcinii, care to share. Sunt sigură că multe mămici ar fi recunoscătoare!

Tags

anna saccone, jurnal de gravida, la primul bebe, perne alaptat, perne pentru gravide, sfaturi pentru mame, sprout pregnancy, workout gravide

Articole Similare

Comentarii

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *